

Agrinext
Agrinext
PROJECT

Agrinext
Celotno ime: Agricultural and rural excellence Incubator and Platform for the
Exchange of competencies – AgriNext
Program: ERASMUS+ Centres of Vocational Excellence
Št. projekta: ERASMUS-EDU-2021-PEX-COVE
Trajanje: 1. 6. 2022 – 31. 5. 2026
Vrednost: 3 191 576,00 EUR
Vodilni partner: BC Naklo
Ostali partnerji: On Projects Advising, Coag Jaen, IES Galielo Galilei, Center RS za
poklicno izobraževanje, Arctur, Sloga, TUS: Midlands Midwest, Veleučilište u Karlovcu, Skink
Kontakt koordinatorja: Tibor Brvar – tibor.brvar@bc-naklo.si

O projektu
AgriNext ali Inkubator kmetijske in podeželske odličnosti in platforma za izmenjavo kompetenc je Erasmus+ projekt. Cilj projekta je ustvariti učno okolje, ki se odziva na povpraševanje po veščinah na trgu dela na področju večnamenskega kmetijstva.
Večnamensko kmetijstvo vključuje tako kmetijske dejavnosti, kot so pridelava poljščin, živinoreja in čebelarstvo, kakor tudi nekmetijske dejavnosti, kot so kmečki turizem, socialno kmetijstvo, kmetijske trgovine, izobraževanje na kmetijah ter upravljanje narave in krajine. Cilj tega pristopa je povečati dohodek in hkrati spodbujati socialno integracijo, kulturne dejavnosti in okoljsko trajnost.
Kmetijski sektor zaznamujejo številne spremembe, ki zahtevajo prilagoditve. Za uspešno prilagajanje pa je potrebno medsektorsko sodelovanje ključnih deležnikov.
Projekt AgriNext bo omogočil mednarodno izmenjavo znanj in kompetenc za doseganje odličnosti podeželja z inovativnimi pedagoškimi pristopi, vseživljenjskim učenjem, nenehnim strokovnim učenjem učiteljev/ trenerjev/ mentorjev ter dejavnostmi podjetniškega inkubatorja. Z izmenjavo dobrih praks na mednarodni ravni bodo posamezniki lahko pridobili dobre, inovativne ideje za osebni in poklicni razvoj.
Cilji
- Razvoj modela kariernega svetovanja (ang. GSM), ki se hitro prilagaja spreminjajočim potrebam na trgu dela;
- Integracija sistemskih sprememb na nacionalni ravni za fleksibilizacijo in odzivnost šolskega sistema;
- Opolnomočenje učiteljev za hiter odziv na povpraševanje na trgu dela;
- Vzpostavitev sistema sodelovanja za kontinuirano izmenjavo med delodajalci, učitelji, trenerji;
- Ustvarjanje fizičnega in virtualnega okolja za interakcijo, demonstracijo, razvoj in individualizacijo;
- Spodbujanje razvoja podeželja in vitalnosti, predstavitev možnosti večnamenskega kmetijstva;
- Povečanje digitalnih kompetenc med učenci in učitelji.
Agrinext
Izročki
WP2 Fleksibilizacija šolskega sistema
- Obstoječe prilagoditve
- Predlogi za fleksibilizacijo poklicnega izobraževanja in usposabljanja na nacionalnih ravneh: HRVAŠKA, IRSKA,
- SLOVENIJA, ŠPANIJA
- Usposabljanje za sodobne kompetence učiteljev v večnamenskem kmetijstvu
- Kurikulumi za učitelje poklicnega izobraževanja in usposabljanja za prožne učne procese
WP3 Green job = dream job (“Zelena” služba = sanjska služba)
- Green job = dream job videi
WP4 Podjetniški inkubator odličnosti podeželja
- Podjetniški inkubator odličnosti podeželja
WP5 AgriNext IT platfoma
- AgriNext Platforma
WP8 Diseminacija in eksploitacija rezultatov
- Diseminacijski materiali in orodja
AgriNext Letak, AgriNext Poster, AgriNext Newsletter #1, AgriNext Newsletter #2, Opolnomočenje prihodnosti kmetijstva (Video), Preoblikovanje izobraževanja na področju kmetijstva: Fleksibilnost za strokovnjake prihodnosti (Video)
Podjetniški inkubator
V sklopu projekta bodo vzpostavljeni trije podjetniški inkubatorji za odličnost na podeželju.
Inkubatorji bodo zagotavljali skupni prostor, ki bo omogočal študentom, učiteljem, trenerjem, delodajalcem, raziskovalnim ustanovam, nevladnim organizacijam in drugim udeležencem izmenjavo njihovih znanj in kompetenc s področja večnamenskega kmetijstva, ki so tesno povezane z zelenimi veščinami iz področij kot so na primer natančno in pametno kmetijstvo.
Inkubator bo podpiral naslednje cilje:
- Ponuditi vzpostavljen sistem stalne izmenjave med delodajalci, učitelji, vodji usposabljanja in ponudniki storitev svetovanja, ki se odziva na potrebna znanja.
- Vzgojiti študente in učence, ki so visoko usposobljeni, motivirani, podjetni ter se zavedajo pomena stalnega poklicnega izobraževanja in uposabljenja ter vseživljenjskega učenja.
- Vzpostaviti interakcijo med učitelji, trenerji, mentorji iz podjetij, študenti in raziskovalci.
- Podpora individualizaciji učnega procesa.
- Spodbujati razvoj podeželja in vitalnost s prikazovanjem in poudarjanjem priložnosti večnamenskega kmetijstva.
- Pomagati povečati digitalne kompetence med učenci in učitelji.
AgriNext Inkubator
za prihodnost kmetijstva na Biotehniškem centru Naklo
Ideja za inkubator AgriNext je nastala iz potrebe po večji povezanosti med izobraževanjem in trgom dela, zlasti na podeželju.
Z njim želimo povezati dijake, študente, učitelje, svetovalce in delodajalce/kmete ter spodbuditi inovativnost in podjetnost ter omogočiti razvoj digitalnih veščin.
Prostor za inkubator smo našli v manjši stavbi, ki je del Biotehniškega centra Naklo in ima svoj vhod. Inkubatorju smo namenili okoli 90 m2 površin.
Uredili smo sodobno infrastrukturo (ogrevanje, klima, elektrika, WiFi) in dodali konferenčno opremo, sodobno interaktivno tablo, zmogljive računalnike ter del površin namenili laboratorijskim in lončnim poskusom kamor smo namestili tudi rastno komoro. Ustvarili smo tudi kotiček za sprostitev s čajno kuhinjo.
AgriNext inkubator ni le prostor za delo, temveč stičišče idej, sodelovanja in lokalnega razvoja. Omogočal bo povezovanje mladih, delovnega okolja in lokalne skupnosti ter odpiral prostor za trajnostne in tehnološke rešitve večnamenskega kmetijstva prihodnosti.
AgriNext Platforma
AgriNext platforma bo ponudila enotno vstopno točko, kjer bodo zbrani in predstavljeni projektni rezultati, s čimer se bo izboljšala komunikacija, viri in izmenjava podatkov med ponudniki poklicnega izobraževanja in usposabljanja, podjetji, študenti, učenci, ponudniki storitev svetovanja in drugimi zainteresiranimi stranmi.
Poleg tega bo AgriNext platforma ustvarila fizično in virtualno okolje, ki omogoča:
- Interakcijo med učitelji, trenerji, mentorji iz podjetij, študenti in raziskovalci;
- Individualizacijo učnega procesa;
- Demonstracijo in preizkušanje novih tehnologij;
- Razvoj podjetniških aktivnosti: povečanje digitalnih kompetenc med učenci in učitelji.
