Back

Akreditacija VET 2024 – ŠPANIJA 2025

STROKOVNO USPOSABLJANJE S PODROČJA KMETIJSTVA

  • Inštitucija prejemnica: IES Galileo Galilei, Calle Francisco Pizarro, 16, Cordoba, Španija
  • Termin usposabljanja: 21. 4. – 25. 4. 2025
  • Področje usposabljanja: kmetijstvo
  • Udeleženke: Nina Kaličanin, Jerneja Rozman, Enja Kaličanin, Špela Langus

V sklopu mednarodnega programa mobilnosti, Erasmus+, poklicno izobraževanje in usposabljanje, smo obiskali IES Galileo Galilei, poklicno in tehniško šolo v mestu Córdoba, ki je specializirana za področje kmetijstva, veterine, hortikulture in okoljske vzgoje. Gre za eno izmed vodilnih šol v Andaluziji na področju poklicnega izobraževanja z močno vpetostjo v lokalno okolje.

Izobraževalni cilji:

  1. Regionalne kmetijske prakse in dopolnilne dejavnosti na kmetijah
  2. Zgodovinski in geografski kontekst kmetijstva v J Španiji
  3. Izmenjava izobraževalnih praks in izboljšanje sodelovanja na področju kmetijskega izobraževanja

Obisk šole IES Galileo Galilei je bil izjemno dragocen. Pridobili smo vpogled v izvajanje poklicnega izobraževanja v Španiji na področju kmetijstva, navezali stike za prihodnje sodelovanje in dobili nekaj novih idej za vključevanje lokalnega okolja in različnih deležnikov v pedagoške aktivnosti. Zgled take šole potrjuje pomembnost vključevanja in povezovanja teorije s trajnostnim in inovativnim praktičnim usposabljanjem ter spodbuja razvoj inovativnega in odgovornega kmetijskega sektorja. Na primerih dobrih praks so nam predstavili:

  • izobraževalne programe

Šola izvaja različne stopnje programov s področju kmetijstva, veterine, hortikulture in cvetličarstva, dresiranja konj in gasilstva vključujoč osnovno poklicno izobraževanje, srednješolsko poklicno izobraževanje in nadaljevalne tečaje.

  • šolsko posestvo La Finca

Udeleženci izmenjave smo si ogledali šolsko posestvo, kjer poteka praktično usposabljanje dijakov. Posestvo vključuje:

    • pridelavo zelenjave, poljščin in zelišč v odprtem prostoru in rastlinjakih,
    • rejo živali (ovce, perutnina),
    • kompostiranje in uporabo organske mase,
    • poskuse v laboratorijih (npr. analiza tal, vzorčenje),
    • vzpostavljene didaktične parcele za posamezne naloge in študije primerov.
  • inovativne prakse

Dijaki so predstavili svoje projekte, ki vključujejo uporabo trajnostnih tehnik pridelave, krožnega gospodarstva in vključevanja digitalnih orodij v analizo proizvodnih procesov. Posebna pozornost je namenjena vključevanju mladih v lokalne trajnostne pobude, vključno z urbanim kmetijstvom in zelenim turizmom.

V dialogu z učitelji in ravnateljem smo obravnavali različne vidike izvajanja poklicnega izobraževanja v kmetijstvu – od organizacije praktičnega pouka, vključevanja v projekte EU, do izzivov kako motivirati dijake. Posebej smo izpostavili pomen interdisciplinarnega pristopa in mednarodnega povezovanja. Z vodstvom šole in učitelji strokovnih modulov smo izmenjali izkušnje z oblikovanjem katalogov znanj/učnih načrtov podprto z dobrimi praksami in  izpostavili izzive poklicnega izobraževanja

Udeležili smo se rokodelske delavnice: tradicionalno pletenju košar iz oljčnih vej, kar ponekod predstavlja dodaten zaslužek na kmetiji. Z namenom spoznavanja dopolnilnih dejavnosti in regionalnih kmetijskih praks, ki so večinoma povezane s pridelavo oljk in oljčnega olja, vzrejo črne andaluzijske govedi in drobnice ter vzrejo konj, smo obiskali lokalno kmetij, kjer smo spoznali preplet tradicionalnih in sodobnih kmetijskih praks pri pridelavi oljk. Povezovanje zgodovinskih, regionalnih in trajnostnih praks smo spoznali na živinorejski kmetiji VAQUENA na več kot 1000 m nadmorske višine, v osrčju naravnega parka Sierras Subbéticas z razgledom na celotno podeželje Cordobe, kjer smo spoznali koncept »od zemlje do mize«:  vzrejo črne andaluzijske govedi hranjeno s travo in želodom, na prosti paši že od leta 1986 in predelavo mesa ter postrežbo burgerjev. Ukvarjajo pa se tudi z vzrejo športnih, čistokrvnih španskih konj na prostem

Raziskali zgodovino Córdobe, z vodenim ogledom po mestnem središču, judovske četrti, naravno zaščitenega območja reke Mezquite, ki je naravni habitat številnim pticam in ogledom znamenite Mezquite, ki prepleta rimsko, arabsko in krščansko kulturno dediščino. Ogledali smo si tudi znamenite atrijske vrtove »Patios«, ki so se pripravljali na tradicionalno vsakoletno tekmovanje. Z raziskovanjem dejavnosti ob omenjeni reki smo se seznanili s pomenom agroturizma, trajnostnega upravljanja prostora in izobraževalnega potenciala podeželske krajine.

Izobraževanje smo zaključili z okroglo mizo: prihodnost mladih in kmetijstva, kjer smo prišli do naslednjih ugotovitev:

  • Praktično učenje v realnem okolju ima ključno vlogo pri motivaciji dijakov.
  • Šole z lastnim posestvom in laboratorijem omogočajo poglobljeno razumevanje kmetijskih procesov.
  • Potrebna je večja vključenost trajnostnih, digitalnih in interdisciplinarnih vsebin v poklicno tehniške izobraževalne programe.
  • Mednarodno povezovanje šol omogoča dodano vrednost dijakom in učiteljem ter spodbuja evropsko dimenzijo izobraževanja.

Teden v Córdobi je bil izjemna strokovna in osebna izkušnja za vse udeleženke. Okrepili smo vezi s partnersko šolo, nadgradili svoje strokovno znanje, ki ga bomo vključevali v projektno in pedagoško delo ter okrepili motivacijo za nadaljnje delo na področju trajnostnega in večnamenskega kmetijstva.

Skip to content