Back

PROJEKT MOBILNOSTI ŠOLSKEGA OSEBJA: projekt AKREDITACIJA SCH 2024

Obdobje izvajanja projekta: 1. 6. 2024 – 31. 8. 2025

S cilji Akreditacije na področju šolskega izobraževanja želimo omogočiti in podpreti dijake, učitelje, strokovne in vodstvene delavce pri razvoju ključnih kompetenc, ki so ključne za njihovo osebnostno zapolnitev, socialno vključenost, trajnosten in zdrav način živjenja, zaposljivost ter aktivno državljanstvo. Posebej želimo podpreti učitelje, strokovne delavce in vodstveni kader pri pridobivanju poklicnih kompetenc in njihov profesionalni razvoj.  

CILJ 1: 

Vključujoča šola z aktivno mednarodno udeležbo ter vrednotenje in spremljanje novo pridobljenih kompetenc in učnih dosežkov.  
Cilj je povezan s potrebo BC Naklo za ohranjanje povezav s kakovostnimi partnerji in z izzivom nadaljnjega širjenja naše partnerske mreže. 
Prioritetno je mednarodno sodelovanje, pri čemer želimo podpirati dijake, učitelje, strokovne delavce in vodstveni kader za izmenjavo strokovnih znanj in izkušenj, izboljšanje načinov organiziranja dela, praks poučevanja, učenja ter spodbujati kreativnost, podjetnost in inovativnost. 

CILJ 2: 

Podpora dijakom, učiteljem, strokovnim in vodstvenim delavcem pri razvoju ključnih kompetenc za osebno izpolnitev, socialno vključenost, trajnosten in zdrav način življenja, zaposljivost ter aktivno državljanstvo. 
Želimo, da se osebje in dijaki sposobno dobro ustno in pisno sporazumevati, uporabljati različne vire ter digitalne tehnologije, delovati v timih, biti pripravljeni na kritičen in konstruktiven dialog, sposobni kritičnega mišljenja, argumentiranja ter zavedanja vpliva sporočanja na družbeno odgovoren način. 

CILJ 3: 

Podpora učiteljem in strokovnim delavcem za odlično poučevanje, učenje, strokovno delo ter krepitev njihove identitete z zagotavljanjem stalnega poklicnega razvoja: 

  • Nadgradnji pedagoškega oziroma strokovnega znanja – uporaba metod, oblik, strategij učenja z digitalizacijo. 
  • Izkusiti mednarodno učno okolje in posledično s tem osebnostni in profesionalni razvoj. 
  • Okrepljena identiteta posameznikov. 
  • Širjenje profesionalne socialne mreže. 
  • Spoznavanje dobrih praks in prenosov. 
  • Večja zaposljivost šolskega osebja. 

CILJ 4: 

Podpora vodstvenim delavcem šole za učinkovito upravljanje, vodenje in organizacijo dela. 
BC Naklo se v svojem poslanstvu in ciljih strategije internacionalizacije močno zaveda pomembnosti poklicnega razvoja vodstvenih delavcev za ustrezno delovanje in učinkovitost z namenom pozitivnega vpliva na motiviranost osebja, kakovost poučevanja učiteljev in posledično na dosežke učencev. 

CILJ 5: 

Aktivno delovanje na področju okolijske trajnosti. 

Filozofija delovanja BC Naklo je zagotavljanje okolijske trajnosti z nujnim ohranjanjem sposobnosti naravnih sistemov. Organizacijski koncept izobraževanja za trajnostni razvoj je zagotavljanje znanja, spretnosti, vrednosti in stališč dijakom in osebju, da prispevajo k varovanju okolja, primorajo k prenosu znanja, spretnosti, vrednosti in tališč dijakom in osebju, da prispevajo k varovanju okolja, pripomorejo k prenosu znanj in da s svojim ravnanjem dajejo zgled tudi ostalim. 

RAZPIS 2024:

REZULTATI PROJEKTA:

Ključni rezultati: Izvedba 6 mobilnosti v tujini v strukturiranih tečajih z namenom strokovnega usposabljanja učiteljev in drugih zaposlenih na BC Naklo, za pridobitev dodatnih znanj in veščin, ki jih bodo uporabljali pri svojem delu in nadaljnjem sodelovanju na mednarodnih projektih.

VKLJUČUJOČI ERASMUS+

Ob najavi Erasmus+ programa 2021–2027 so bile predstavljene tudi nove prioritete za naslednjih 7 let, ena izmed njih je inkluzija oz. vključevanje. Vključevanje v Erasmus+ programu razumemo kot prizadevanja za večanje dostopnosti programa, za čim večjo in raznoliko udeležbo ter spodbujanje enakih možnosti za udeležence z manj priložnostmi. Z različnimi aktivnostmi znotraj programa bomo spodbujali identifikacijo ovir, ki udeležencem z manj priložnostmi preprečujejo dostop v enaki meri in tudi mehanizmov za odstranjevanje teh ovir.

V želji, da bi bil Erasmus+ program dostopen kar se da široki skupini udeležencev in udeleženk spodbujamo institucije k vključujočim pristopom, v vseh projektnih fazah in vseh fazah aktivnosti.

Evropska komisija je za lažje izvajanje vključujočega pristopa pripravila krovni strateški dokument  Implementation guidelines Erasmus+ and European Solidarity Corps Inclusion and Diversity Strategy oz.  Strategijo vključevanja in raznolikosti. V Strategiji je identificiranih osem glavnih kategorij ovir, ki jih program identificira kot najpogostejše pri onemogočanju polne vključitve:

  1. Posebne potrebe: fizične, duševne, intelektualne ali senzorične motnje.
  2. Zdravstvene težave: hude oz. kronične bolezni, zdravstvene motnje, druga telesna ali duševna stanja.
  3. Ovire, povezane s sistemi izobraževanja in usposabljanja: manjša učna uspešnost, mladi, ki zgodaj opustijo šolanje, in brezposelni mladi, nizko kvalificirani odrasli.
  4. Kulturne razlike: posamezniki z migrantskim ali begunskim ozadjem, novo prispeli migranti, pripadniki nacionalnih ali etničnih manjšin, uporabnike znakovnega jezika oz. z jezikovnim prilagajanjem, težave s kulturno vključenostjo itd.
  5. Družbene ovire: omejene socialne kompetence, asocialna ali visoko tvegana vedenja, (nekdanji) storilci kaznivih dejanj in uporabniki drog/alkohola, ostala socialna marginalizacija, specifične družinske okoliščine (prva oseba v družini, ki se izobražuje na terciarni ravni, starši (zlasti samohranilci/samohranilke), skrbniki, hranitelji, sirote, osebe iz institucionalne oskrbe itn.).
  6. Ekonomske ovire: nizki življenjski standard, nizki dohodki, izobraževanje ob delu, prejemniki socialnovarstvenih dodatkov, dolgotrajno brezposelni, negotove življenjske razmere ali revščina, brezdomci, finančne težave itd.
  7. Ovire, povezane z diskriminacijo: diskriminacije zaradi spola, starosti, etnične pripadnosti, religije, prepričanj, spolne usmerjenosti, invalidnosti ali kadar gre za kombinacijo ene ali več omenjenih diskriminatornih ovir.
  8. Geografske ovire: življenje na oddaljenih ali podeželskih območjih, majhnih otokih ali v obrobnih oddaljenih regijah, v predmestjih, v območjih z manj storitvami (omejen javni prevoz, slaba infrastruktura) itd.

Udeleženci z manj priložnostmi se z različnimi ovirami srečajo najprej v svojem lokalnem okolju nato pa še na ravni sistema oziroma v samem procesu storitev (pri informiranju). Poleg vključevanja so ključne prioritete Erasmus+ programa tudi  zeleno,  digitalizacija in aktivna participacija. Vse aktivnosti znotraj programa so zastavljene tako, da izražajo te posamezne prioritete in jih s tem postavljajo v samo središče izvajanja programa.

Zelena mobilnost 

Nacionalna agencija je izdala priporočila udeležencem za bolj zelene mobilnosti v okviru programa Erasmus+. 

Vabljeni k ogledu letaka in priročnika. 

Kontakt:

Špela Langus, koordinatorica

Projektna pisarna
T.: +386 4 277 21 21     G: +386 51 455 946

E: spela.langus@bc-naklo.si 

 

Skip to content