Back

EKOŠOLA

Aktualno

Ekošola je v tednu od 21. do 25. 10. v Sloveniji gostila skupino štiridesetih estonskih učiteljev. Na našem Biotehniškem centru Naklo so se ustavili v sredo, 23. oktobra skupaj z nacionalnim koordinatorjem slovenskih ekošol, gospodom Gregorjem Cerarjem.
Predstavili smo organiziranost našega centra, izobraževalne programe in delovanje ekošole na našem centru. Dijaki četrtega letnika naravovarstvenega tehnika so jih skupaj z učitelji popeljali po šoli in njeni okolici in jim predstavili življenja na šoli.

Ekošola kot način življenja

Koordinatorki projekta: Nataša Kunstelj in Eva Traven

V šolskem letu 2024/2025 bomo v okviru projekta Ekošola kot način življenja izvedli naslednje aktivnosti: 

  • izpeljava eko športnega dneva, sreda, 25. 9. 2024,
  • pobiranje odpadkov na vseh lokacijah,
  • zbiranje odpadnega časopisnega papirja in
  • urejanje okolice;

Projekti v A sklopu:

1. sodelovanje v projektu Ohranjanje našega planeta-Ekokviz za srednje šole;
2. sodelovanje v projektu Hrana-Hrana ni za tjavendan;
3. sodelovanje v projektu Biotska pestrost in voda-LEAF-Znanje o ekosistemih in gozdovih;
4. sodelovanje v projektu Krožno gospodarstvo/odpadki-Eko-paket;
5. sodelovanje v projektu Okolica šole-Šolska VRTilnica;
6. sodelovanje v projektu Krožno gospodarstvo/odpadki-Ne zavrzi oblek, ohrani planet;
7. sodelovanje v projektu Krožno gospodarstvo/odpadki-Odpadkom dajemo novo življenje;
8. sodelovanje v projektu Krožno gospodarstvo/odpadki-Krožnost je naša priložnost in oblikovalski izziv;
9. sodelovanje v projektu Podnebne spremembe-Podnebni tek;
10. sodelovanje v projektu Energija-Mladi v svetu energije;
11. sodelovanje v projektu Hrana-Mlekastično! Izberem domače;
12. sodelovanje v projektu Biotska pestrost in voda-Ohranjanje biotske pestrosti in skrb za vodo;
13. sodelovanje v projektu Ohranjanje našega planeta – Mladi poročevalci za okolje.


Druge aktivnosti:

1. Raziskovanje virov pitne vode in vodenje evidence njihove kakovosti;
2. organizacija kulturne ali športne prireditve – dobrodelni večer;
3. biotska pestrost – redno opazovanje narave in prostoživečih živali;
4. predstavitev ptic s fotografijami in opisi;
5. zbiranje odpadnega papirja in kartona;
6. izvajanje aktivnosti za zdravje in dobro počutje (minute za zdravje, zdravi dnevi, zdravi tedni, drugo …);
7. sodelovanje v drugih mrežah (zdrava, kulturna in UNESCO šola…);
8. vključevanje dijakov v urejanje okolice ustanove (pometanje, pobiranje odpadkov, sajenje, grabljenje, pletje …);
9. vzdrževanje okolice šole (trave, zelenice, sadovnjaka, drugo,…);
10. zbiranje izrabljenih tonerjev in kartuš;
11. zbiranje pokrovčkov v humanitarne namene (društvo Vesele nogice);
12. izdelava glasbil iz naravnih materialov;
13. izdelava predmetov iz različnih naravnih materialov (kamen, les itd.);
14. obisk dijakov na ekokmetiji ter sodelovanje pri delu;
15. raziskovanje kako predelana – procesirana hrana vpliva na zdravje in okolje;
16. kaj jemo-raziskovanje deklaracij na embalaži živilskih izdelkov;
17. zasnova in postavitev učilnice v naravi;
18. raziskovanje in predstavitev lokalne biotske pestrosti;
19. čistilna akcija obrežja potoka ali reke v okolici ustanove;
20. umetniško ustvarjanje iz ekomaterialov;
21. ogled elektrarne (hidroelektrarne, sončne, jedrske…);
22. ozaveščanje-učinkovita raba energije;
23. izdelava in namestitev opozorilnih nalepk za stikala in elektronske naprave;
24. vključitev ustanove v čistilne akcije v lokalni in širši skupnosti;
25. potrditev in sestanek eko programskega sveta v septembru, sestanek eko programskega zbora pred pregledom uresničenih ciljev oz. oddajo poročila.

Skip to content