Mednarodna konferenca 8. festivala
KO UČIM, GRADIM
Čuteči um za razumevanje sveta
Letošnja tema je “Šola – naš varni ustvarjalni prostor.”
An Empathic Mind for Understanding the World
This year’s theme of the conference is School – our safe, creative space.
International guest speakers will give their presentations online via Zoom. 🌐💻
📅 14. in 15. november 2025
Biotehniški Center Naklo – Srednja šola
Glavni cilji / Main goals




O konferenci
Konferenca združuje učitelje, mentorje in strokovnjake, ki verjamejo, da znanje gradi prihodnost. V preteklih letih smo razpravljali o metodah aktivnega učenja, projektnem delu, mentorstvu in tekmovanjih, izzivih trajnosti, odgovorni rabi umetne inteligence ter pomenu zavestnosti in sodelovanja. Letošnja konferenca nadaljuje z osredotočenostjo na izmenjavo dobrih praks, povezovanje šol z gospodarstvom in raziskavami ter razvoj kompetenc prihodnosti.

Pomembne informacije / Important information
SLO | ENG | ||
---|---|---|---|
Program mednarodne konference | Conference Programme | ||
Vabilo za slušatelje | Invitation letter | ||
Navodila za pisanje prispevka | Guidelines for formatting the paper | ||
E-zbornik | E-collection of papers |
Plenarni govorci / Plenary speakers
Izr. prof. dr. Borut Vrščaj

Borut Vrščaj je pedolog, strokovno raziskovalni svetnik in izredni profesor na Fakulteti za varstvo okolja (FVO). Študiral je agronomijo na Biotehniški fakulteti Uni-LJ in se 1984 zaposlil na Centru za pedologijo in varstvo okolja. Sodeloval je pri pedološkem kartiranju in raziskavah na področju geoinformatike tal in varstva okolja ter kot asistent poučeval pedologijo. Doktoriral je na Univerzi v Turinu, se izpopolnjeval na USDA NRCS in bil ‘visiting scientist’ na EU JRC. Od 2005 je kot raziskovalec in predstojnik Oddelka za kmetijsko ekologijo in naravne vire na Kmetijskem inštitutu Slovenije proučeval kakovosti, stanje in trajnostno rabo kmetijskih tal. Vodil/sodeloval je pri 42 nacionalnih in 23 EU raziskovalnih projektih. Sodeloval je v recenzentskih odborih EU, pri vzpostavitvi Talnega informacijskega sistema Makedonije (FAO), v upravnih odborih EU in Alpine Soil Partnership in bil predsednik Pedološkega društva Slovenije. Na FKBV Uni-MB je vrsto let je poučeval Pedologijo, Ekopedologijo ter Rabo in varstvo tal. Sedaj na FVO poučuje Geokemijo okolja ter Tla in okolje, raziskuje metode poučevanja o tleh (CURIOSOIL – Horizon) ter sodeluje pri Atlas of Mediterranean Soils (FAO). Je sodni izvedenec (Ekologija, Vplivi na okolje). COBISS šteje 758 enot. Pomembnejša dela: The Soils of Slovenia, Lastnosti, pestrost in ekosistemske storitve tal ter Klasifikacija tal Slovenije 2025.
Ddr. Petra Starbek

Petra Starbek, se je po maturi, ki jo je opravila na Gimnaziji Bežigrad v Ljubljani leta 1996, vpisala na študij Biologije na Biotehniški fakulteti v Ljubljani. Leta 2002 je diplomirala in se zaposlila kot učiteljica biologije na Srednji šoli za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo v Ljubljani. Po opravljenem strokovnem izpitu je vpisala doktorski študij na Biologiji in leta 2011 pridobila naziv doktorica znanosti. V vseh teh letih je delovala na različnih srednjih in tudi dveh osnovnih šolah. Leta 2016 se je odločila za študij fizioterapije ob delu na Alma Mater Europaea v Mariboru, kjer je leta 2019 diplomirala in že isto jesen vpisala doktorski študij ter 7. julija letos uspešno zagovarjala svojo drugo doktorsko tezo. Trenutno je zaposlena na Biotehniškem izobraževalnem centru v Naklem, kjer deluje kot učiteljica biologije v gimnazijskem programu in vodja gimnazije.
Doc. dr. Evgen Benedik

Doc. dr. Evgen Benedik je klinični dietetik na Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana in docent za področje prehrane na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani. Rojen je bil leta 1986 v Kranju. Med letoma 2005 in 2010 je študiral živilstvo in prehrano na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani, kjer je med letoma 2010 in 2015 nadaljeval doktorski študij bioznanosti, smer prehrana.
Od leta 2010 do 2015 je bil zaposlen kot mladi raziskovalec na Kliničnem oddelku za pediatrijo Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana, nato pa se je zaposlil kot klinični dietetik na istem oddelku, kjer deluje še danes. Med letoma 2015 in 2018 je bil asistent z doktoratom za področje prehrane na Biotehniški fakulteti, od leta 2018 pa je tam zaposlen kot docent.
Za obdobje 2018–2028 je izvoljen v naziv docenta za področje prehrane. Na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani izvaja tri predmete na dodiplomski ravni, enega na magistrski in enega na doktorski stopnji. Pedagoško deluje tudi na Univerzi v Mariboru, kjer poučuje dva predmeta na prvi in drugi stopnji, ter na Univerzi na Primorskem, kjer izvaja po en predmet na obeh stopnjah. Do danes je bil mentor enajstim diplomskim in osmim magistrskim nalogam.
Njegovo raziskovalno delo je usmerjeno v proučevanje vpliva prehrane v prvih 8000 dneh življenja na dolgoživost ter pojav debelosti, sladkorne bolezni, srčno-žilnih in drugih kroničnih bolezni. Sodeloval je pri petih raziskovalnih projektih in trenutno vodi dve klinični raziskavi, ki se osredotočata na celiakijo in sindrom razdražljivega črevesja pri otrocih.
Do danes je objavil 42 znanstvenih in strokovnih člankov ter svoje delo predstavil na številnih znanstvenih in strokovnih konferencah, skupno 118-krat. Njegova celotna bibliografija je dostopna tukaj.
Leta 2016 je ustanovil Inštitut za prehransko programiranje, leto kasneje pa postal član Evropskega združenja za pediatrično gastroenterologijo, hepatologijo in prehrano (ESPGHAN). Skupaj z magistrskimi študenti prehrane vsako leto organizira Simčičev simpozij, katerega posnetki so dostopni na YouTube kanalu.
Lea Colner

Profesorica razrednega pouka, ki že več kot petnajst let deluje na področju inovativnega poučevanja doma in v tujini. Diplomirala je na ljubljanski Pedagoški fakulteti in za diplomsko delo o pristopu Storyline prejela Prešernovo nagrado. Leta 2011 jo je pot zanesla na Švedsko, kjer je najprej delala kot vzgojiteljica, zelo hitro pa prestopila v učiteljske vrste in vodstvene strukture. Pet let je bila ravnateljica na mednarodni dvojezični šoli severno od Stockholma, ki je bila uvrščena med 100 najbolj navdihujočih šol na svetu za poučevanje o trajnostnem razvoju in sistematičnem vključevanju Agende 2030 v pouk in delovanje šole. Svojo karierno pot na severu je Lea sklenila z nominacijo za najboljšo ravnateljico na Švedskem ter kot prejemnica prestižne nagrade “Vodja leta” v kategoriji trajnostni razvoj. Lea Colner je tudi avtorica knjige Pedagoški pristop Storyline, predavateljica, mentorica in promotorka sodobnih oblik poučevanja. Svoje bogate izkušnje deli z vzgojitelji in učitelji preko delavnic, predavanj in mednarodnih usposabljanj, pri čemer je v ospredju njen osrednji interes: kako otrokom omogočiti poglobljeno, čustveno varno in ustvarjalno učno izkušnjo.
Miha Andrič

Miha Andrič je mednarodno uveljavljen predavatelj in izobraževalni trener, specializiran za razvoj kritičnega in kreativnega mišljenja, komunikacije ter sodobnih pedagoških pristopov. V zadnjih 15 letih je izvedel več kot 1000 delavnic in predavanj za učitelje in mlade v več kot 30 državah na 5 kontinentih. V njegovih izobraževalnih programih je sodelovalo več kot 3000 slovenskih učiteljev. Je ustanovitelj in programski vodja Izobraževalnega centra Argument, član Sveta Mednarodne filozofske olimpijade, član Sveta IPPF New York, v preteklosti pa je vodil več mednarodnih akademij za razvoj komunikacije in kritičnega mišljenja. V ospredju njegovega dela je vprašanje, kako poučevanje prilagoditi sodobnim vedenjskim in mišljenjskim vzorcem mladih. Posebno pozornost namenja razvoju kritičnega in kreativnega mišljenja, čustvene inteligence in učinkovite komunikacije kot temeljev za sodobno šolo.
Sotos Voskarides, PhD

Affiliate Professor at the Cyprus University of Technology (CUT) – Department of Electrical and Computer Engineering and Informatics.
He is also President of the Association of Cypriot Cartoonists “GEL.A.”. (he signs his cartoons as ”BOSS”).
He holds a PhD in Telemedicine from Brunel University in London, a Master’s degree in Leadership and Educational Management from the University of Limassol, a BSc (Hons) in Electrical Engineering and Electronics from Westminster University in London and a Diploma in Technical Engineering in Electrical Engineering from the Higher Institute of Technology of Cyprus. In schools of all levels, in Cyprus and abroad, it presents various topics of the curriculum using Alternative Teaching and Learning Methods, with Cartoons, games, fairy tales, music, short theatrical plays etc. He teaches love for life, nature and studies Telemedicine, Wireless Telecommunications, Robotics, Tele-agriculture, Renewable Energy Sources, Maritime Traffic Technologies, Artificial Intelligence, Greek Language, History, Mathematics, Mythology, Acquaintance of children and adults with Caricature, Leadership and Educational Management, More Positive Verbal Communication, Alternative Teaching and Learning Methods, Music Therapy plus more.