Back

AKREDITACIJA SCH 2024 - ITALIJA

Strukturirani tečaj: RESILIENCE AND WELL-BEING STRENGTHS FOR TEACHERS

Termin: 24. 2. – 1. 3. 2025

Lokacija: Firence, Italija

Udeleženka strukturiranega tečaja: Irena Šubic Jeločnik

Teacher Academy Florence je tudi v času naših zimskih počitnic izvajala številne tečaje za učitelje. Sama sem se udeležila tečaja Resilience and Well-being Strengths for Teachers v skupini s tremi učitelji iz Romunije, tremi Belgijkami in italijansko voditeljico. Za začetek nam je prestavila bogato kulturno in kulinarično dediščino Firenc in Italije nasploh ter natresla nekaj nasvetov, ki jih lahko dobimo le od domačinov. Po uvodnih predstavitvah udeležencev smo spoznali teoretične osnove in modele odpornosti in dobrega počutja, npr. model Marshalla Rosenberga in Stephena Coveya. Slednjega smo imeli možnost izkusiti tudi v praksi, zlasti zunanji krog vpliva, kjer se nahajajo stvari, ki nam grenijo življenje a jih ne moremo spremeniti: na primer slabo vreme in stavka v javnem prevozu. Drugi dan smo nadaljevali z delom v skupinah in preverjanjem svojih nekoristnih in negativnih misli, zunaj pa je posijalo sonce.

V nadaljevanju tečaja smo se srečali s transakcijsko analizo, spoznali model PERMA ter pojem ‘flow’, katerega utemeljitelj je Martin Seligman. Ukvarjali smo se tudi s človeškimi potrebami, vrednotami, čustvi in vedenji ter njihovo medsebojno povezanostjo. Preko vrste praktičnih aktivnosti smo izkusili pomen aktivnega poslušanja in osredotočenja na svoja močna področja – ter močna področja učencev. V sklopu pozitivne psihologije model PERMA predstavlja ‘znanstveno razlago sreče’, saj opredeli pet ključnih pojmov, na katerih temelji naše dobro počutje in zadovoljstvo: pozitivno čustvo, angažiranost, odnosi, pomen in dosežki. Na kratko, srečni in zadovoljni smo, če preko kvalitetnih odnosov, smiselnega dela in lastne aktivnosti dosegamo cilje, ki so nam pomembni in ob tem doživljamo pozitivna čustva. Izhajanje iz močnih področij oz. področij, ki so nam blizu, ter dejavnosti, pri katerih smo uspešni ter na to ponosni, je pogoj za to, da uspevamo kot zaposleni ali kot učenci in dijaki, skratka, kot ljudje. Pomembno je, da načrtujemo čas, ko se ukvarjamo s takimi dejavnostmi, ko smo v ‘flow’-u: sproščeni, ustvarjalni, veseli in pozabimo na uro. Dobrobit posameznika vključuje osem pomembnih področij: zdravje, družino, denar, delo, prosti čas, ljubezen, skupnost in osebno rast. Z raznimi pripomočki lahko redno preverjamo, kako dobro nam gre na vsakem od teh področij in kaj lahko še storimo za več zadovoljstva. Vsi ljudje imamo potrebe, pomembno je, da se jih zavedamo. S pomočjo spoštljive in asertivne komunikacije lahko poskrbimo in smo dolžni poskrbeti, da so zadovoljene tudi naše potrebe, ne le potrebe drugih, saj tako preprečimo kopičenje negativnih čustev in nezaželene konflikte. Podobno moramo ozavestiti nabor vrednot ter med njimi izbrati sebi najpomembnejše. Na podlagi svojega ožjega izbora se bomo lažje osredotočili na prioritete ter si v skladu z njimi razporedili čas in energijo. V sklopu tečaja smo se šli tudi ‘lov na zaklad’, ki nam je odkril nekaj manj znanih točk slavnega mesta. Za konec so nam organizatorji pripravili še izbirni ekskurziji v Piso oz. vinorodno deželo Chianti. Ker sem v Pisi že bila, sem si izbrala slednjo, kjer smo poleg čudovitih razgledov uživali tudi v degustacijah lokalnih vin in prigrizkov.

Tečaj je potekal na izjemni lokaciji v samem središču Firenz, le nekaj minut hoje od največjih znamenitosti kot so Duomo, Palazzo Vecchio, galeriji Uffizi in Accademia in še vrsta drugih. Izvedba je bila na visokem nivoju, okolje navdihujoče, hrana slastna in ne pretirano draga, za zaokroženo izkušnjo bivanja v slikoviti Toskani pa sem si privoščila še nekaj popoldanskih kolesarskih izletov po okoliških gričih npr. Monte Oliveto, Settignano in Fiesole.

Že v prvih dneh po povratku sem – pretežno v angleščini – v razredih 2J, 3N in 5BDČDFD izvedla več dejavnosti, ki sem jih spoznala oziroma se spomnila nanje v času tečaja (aktivno poslušanje, močna področja, vrednote, pomembni dogodki/kraji/osebe; kaj mi pomaga, ko sem v stiski …). Z njimi nameravam nadaljevati v prihodnjih tednih in jih v večji meri vključiti tudi v projektni teden v aprilu.    

Skip to content